Udruga hrvatskih putničkih agencija jedan je od partnera projekta
TRAJANJE: 01.09.2024. – 28.02.2027. (30 mjeseci)
PROJEKTNO PODRUČJE: Primorsko-goranska županija i Istarska županija (HR) i Obalno-kraška regija (SLO)
PRORAČUN: 2.433.073,77 EUR (80% iz EFRR = 1.946.459,01 EUR; 20% sufinanciranje - doprinos partnera = 486.614,76 EUR)
PARTNERI:
- Grad Kastav (HRV) - vodeći partner
- Pokrajinski muzej grada Kopra (SLO)
- Povijesni i pomorski muzej Istre (HRV)
- Grad Kopar (SLO)
- Udruga hrvatskih putničkih agencija (HRV)
- Regionalna razvojna agencija Kopra (SLO)
DONATOR: Europski fond za regionalni razvoj – Prekogranični program suradnje INTERREG Slovenija – Hrvatska za razdoblje 2021. – 2027.
SPECIFIČNI CILJ PROJEKTA: Jačanje uloge kulture i održivog turizma u gospodarskom razvoju, socijalnoj uključenosti i socijalnim inovacijama.
GLAVNI CILJEVI PROJEKTA:
- Očuvanje zajedničke kulturne baštine srednjeg vijeka na području Krasa, Istre i slovenskog primorja od zaborava i propadanja
- Turistička valorizacija kulturne baštine kroz razvoj prekogranične kulturno-turističke destinacije i prekograničnih proizvoda
- Implementacija različitih metoda interpretacije baštine i promocije kako bi se osvijestilo lokalno stanovništvo o njezinoj važnosti i potencijalima te oživio zajednički kulturni identitet
GLAVNI REZULTATI PROJEKTA:
- Razvijena strateška dokumentacija kao temelj za održivi razvoj prekogranične kulturno-turističke destinacije (strategija, akcijski plan, plan upravljanja povijesnim lokalitetima);
- Uspostava posjetiteljske infrastrukture (Interpretacijski centar Vincenta i Ivana iz Kastva i muzejski prostor dvorca Prem);
- Razvijene i implementirane inovativne metode interpretacije destinacije Terra Gothica Incognita (izložbe, radionice, tematske manifestacije);
- Proširena i nadograđena baza podataka kulturne baštine Patrimonio s izrađenom interaktivnom kartom povijesnih lokaliteta prekograničnog područja te 3D snimkama povijesnih lokaliteta;
- Razvijeni inovativni tematski prekogranični proizvodi (interaktivna igra, slikovnica);
- Razvijen marketing plan te provedena promotivna kampanja kojom će se povećati vidljivost zajedničke destinacije i kulturno-turističkih proizvoda kroz manifestacije, izložbe, koncerte, što će rezultirati povećanjem broja posjetitelja na manje poznatim kulturno-turističkim lokalitetima;
- Provedena pilot akcija testiranja i evaluacije razvijenih turističkih ruta;
- Izvršena razmjena znanja, resursa i dobrih praksi između partnera i dionika kroz organizaciju popularno-znanstvenog simpozija;
- Educirani pripadnici ciljnih skupina kroz radionice za jačanje kapaciteta na temu promocije destinacije i razvijenih prekograničnih proizvoda
CILJANE SKUPINE:
- Lokalna javna tijela (tijela vlasti i turističke zajednice)
- Sektorske agencije iz područja kulture, turizma i drugih povezanih djelatnosti
- Interesne skupine uključujući nevladine organizacije koje djeluju u polju zaštite i promocije kulture i kulturne baštine
- Visoka učilišta i istraživački instituti
- Opća javnost – lokalno stanovništvo
Projekt sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.