U Briselu održan susret s krovnim udrugama u turizmu
Predstavnici partnera na projektu Turistički sektor i uloga socijalnog dijaloga održali su radionicu i okrugli stol sa svojim kolegama iz EU asocijacija
Protekli tjedan, od 1. do 3. srpnja 2019., UHPA se u sklopu projektom previđenog studijskog putovanja Briselu uz ostale predstavnike hrvatskih udruga u turizmu (UPUHH - Udruga poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske, HFHS - Hrvatski hostelski i ferijalni savez, KUH - Kamping udruženje Hrvatske i OMH - Obiteljski i mali hoteli) i Sindikata (STUH - Sindikat turizma i usluga Hrvatske) susrela s predstavnicima vodećih EU asocijacija u turizmu te sudjelovala na okruglom stolu na temu uspostave jedinstvene komunikacijske platforme između nacionalnih i europskih dionika.
Projekt koji za cilj ima povezivanje ključnih dionika u sektoru turizma na nacionalnoj razini tako je u briselskom sjedištu krovne asocijacije hotelijera, HOTREC-u, okupio predstavnike EYCA-e (European Youth Card Association), EFCO&HPA-e (European Federation of Campingsite Organisations and Holiday Park Associations) i ECTAA-e (European Travel Agents' and Tour Operators Association). Sastavni dio projektnog posjeta Belgiji bio je i organizirani razgled tzv. Europske četvrti – hrvatska delegacija provedena je kroz glavnu vijećnicu Parlamenta, zgradu Europskog vijeća te Komisije.
Osim jedinstvene prilike da razmotre aktualne sektorske politike i razvojne izazove s kolegama u Briselu, ovom prigodom hrvatski predstavnici poslodavaca neposredno su razmijenili informacije o statusnim pitanjima koja će zasigurno odrediti daljnji razvoj turizma, kako u Hrvatskoj tako i u ostalim zemljama članicama Europske unije.
Na poziv UHPA-e, radionici se ispred ECTAA-e odazvala zamjenica glavnog tajnika ECTAA-e gospođa Christina Russe. Osvrtom na djelovanje ECTAA-e u kontekstu dinamičnih uvjeta poslovanja turističkih agencija, Russe je istaknula važnost koordiniranog nastupa dionika koji dijele zajedničke ciljeve, ujedno pozdravljajući inicijativu hrvatskih udruženja i sindikata na ovom projektu. Turizam je treća po veličini grana europskog gospodarstva s preko 13 milijuna radnih mjesta i s udjelom od 10% u BDP-u Europske unije – kao takav, bitan je čimbenik socio-ekonomskog razvoja. No, pojasnila je Russe, Komisija za turizam nema zasebnu oblast, strategiju ili budžet, već se njime upravlja kroz druge politike. Takve okolnosti otežavaju suprotstavljanje određenim odlukama, onemogućuju kvalitetno praćenje razvoja i usporavaju korisne inicijative. Jedino što nam preostaje, poentirala je Russe, jest da djelujemo u koordinaciji, koristeći zajednički jezik kojeg će čuti sve relevantne instance – od nacionalnih zakonodavnih tijela do donositelja odluka i regulatora u briselskim institucijama.
U narednom periodu, a nastavno na do sada održane edukacijske cikluse, projektni partneri će fokus javnog diskursa usmjeriti na teme o kojima se u sklopu briselske radionice i okruglog stola raspravljalo. Od zahtjeva poslodavaca u odnosu na radnu snagu i povezane izazove sve veće mobilnosti i ograničene osposobljenosti radne snage, preko regulacije online platformi do promicanja društveno odgovornog poslovanja i podizanja održivosti hrvatskog turizma – projektna platforma će zasigurno rezultirati sveobuhvatnom nacionalnom kampanjom koju će u jednakoj mjeri koordinirati poslodavci u turizmu kao i resorni sindikat.
Izvor: UHPA