TZ Zagrebačke županije: Predstavljen novi EU projekt „InterWine“

Radi se o razvoju zajedničke i održive vinske destinacije u Hrvatskoj i Sloveniji

U Velikoj Gorici održana je prezentacija značajnog EU projekta “InterWine: Spajanjem kulturne baštine i eno-turizma do stvaranja održive prekogranične destinacije”, čija je ukupna vrijednost 1.383.080,02 eura, a sufinanciran je sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj kroz program prekogranične suradnje Interreg Slovenija-Hrvatska. Ovaj projekt povezuje sedam partnera iz Hrvatske i Slovenije s glavnim ciljem razvoja inovativnog turističkog proizvoda koji kombinira kulturnu baštinu i tradiciju vinarstva i vinogradarstva, potičući time održiv razvoj i turističku atraktivnost regije.

Direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije i voditeljica projekta InterWine Ivana Alilović naglasila je važnost ovog projekata za daljnji razvoj regije i jačanje njenog turističkog identiteta: “Projekt InterWine predstavlja izvrsnu priliku za povezivanje naših kulturnih i enoloških vrijednosti te njihovu promociju na europskom tržištu. Kroz sinergiju između Hrvatske i Slovenije, stvaramo održiv turistički proizvod koji će pridonijeti razvoju lokalnih zajednica i gospodarskom rastu. Ova inicijativa otvorit će vrata ne samo turistima, nego i lokalnim proizvođačima koji će dobiti priliku predstaviti svoja vina i kulturnu baštinu širem auditoriju”.

Projekt InterWine obuhvaća tri ključna područja – Veliku Goricu, Pušću i Brežice u Sloveniji, gdje će se, kroz posebno opremljene prostorije, prikazivati bogata kulturna baština i vinska tradicija ovih područja. InterWine prostorije poslužit će kao mjesto okupljanja lokalnih proizvođača vina i kulturnih djelatnika, potičući turistički razvoj regije.

Tijekom panel rasprave pod nazivom "Kako nerazvijene vinske regije postaju atraktivne: kreiranje turističkog proizvoda kroz vinski turizam", petero istaknutih panelista istaknuli su kako je ključno povezati lokalne vinare, kulturnu baštinu i turističke zajednice kako bi se stvorio jedinstven turistički proizvod. Panelisti su se složili kako održivi razvoj i integracija vinske i kulturne ponude može značajno doprinijeti gospodarskom rastu manjih, a danas izrazito popularnih ruralnih regija. Istaknuta je potreba za dodatnim ulaganjima u infrastrukturu, obrazovanje lokalnih dionika i promociju vinskih ruta na međunarodnim tržištima. Zajednički rad na prekograničnim projektima poput InterWine-a nudi izvrsnu priliku za unapređenje vinskog turizma, stvaranje novih radnih mjesta i jačanje prepoznatljivosti regije na globalnoj razini, među ostalim, su zaključili panelisti.

Projekt InterWine, koji traje 30 mjeseci, uključuje aktivnosti poput razvoja novih turističkih proizvoda, edukacije ključnih dionika te promocije turističkih destinacija putem online platformi i opipljivih elemenata. U konačnici, projekt ima za cilj stvoriti prepoznatljive turističke rute koje povezuju hrvatsku i slovensku stranu, koristeći kulturnu i vinsku baštinu kao središnji motiv. Projektni partneri izradit će i “InterWine priručnik” i potpisati Sporazum o budućoj suradnji kako bi se osigurala trajnost rezultata i nastavak suradnje nakon završetka projekta​.

Više pročitajte ovdje.

Izvor: TZ Zagrebačke županije / HTZ

Foto: TZ Zagrebačke županije